Sommaren

2018 slår alla rekord...sol å värme i överflöd det är inte något vi nordbor är vana vid i 2,5 månader å inte en regndroppe. Vi människor klarar oss från denna extrema värme men de stackars djuren har det kämpigt. Det är torrt gult gräs på ängar å djuren svälter det finns alltså inte mat till dem, läste nånstans att det är lång väntetid på nödslakt alltså djuren lider. Enligt väderleksprognosen är det inte en regndroppe i sikte, hur ska det bli...
Ser också på Facebook att det är flera som erbjuder sig att hjälpa till med betesmark å jag kan bara hjälpa till med att dela inläggen. Det är väl inte bara att forsla bort djuren heller för att äta på annan mark...inte vet jag.
Mina hundar de får hålla sig inne i AC klimat å den går nu dag å natt.
Igår morse var jag ute med dem på en prommis det var lite svalare å vi blir attackerad av en lös hund. Jag hinner få upp Eliott men Frida blir kvar på backen å jag ser hur den tar sats mot henne. Hur skulle du själv ha gjort? Jag tog sats med högerbenet å sparkade så han flög tillbaka. Hundägaren som var en äldre man rörde sig inte speciellt snabbt till platsen, allt gick så fort å jag hade fullt sjå att rädda Frida.
Sen fick husse sig en ordentlig avhyvling av mig, dessutom är det förbjudet fram till den 15 augusti att ha lösa hundar i skog å mark.
 
Nu njuter vi här hemma i skärgården av sol å bad å hoppas att det löser sig för våra djur som behöver betesmarker.
Såg att kommunen annonserar om att de kan hjälpa till med förmedling av hjälp till bönderna.
 
Å nu fortsätter vi vår ledighet med barnbarn...
...
...
...