Alicante

En dag i Alicante var inte helt fel, väderleksprognosen rapporterade mulet väder å enstaka regndroppar å valet blev ganska enkelt i morse. Tog bussen dit var helt ok å bussen hem hahaaa, blev en taxi... Alicante påminner om London mycket lyx.
 
Blev lite Shopping, köpte mig en smaskig Guess väska å lite annat smått å gott.
Åt en paella på en av de underbara restaurangerna i den gamla stadsdelen ååå så gott det smaka efter några timmars gång. Fick till å med köpa mig ett gnagsårs plåster som det heter på norska. Halluxvalgus tå som trycker mot nästa tå, minns att min mormor lade skumgummi liknande sak mellan tår å nu förstår jag vad hon höll på med. Åldern tar ut sin rätt ska gudarna veta, nu gnager man å nöter på det man har kvar. Så skönt när jag äntligen fick dit det lilla plåstret.
 
Å så håller en sig framme trots semester, arbete på en svensk Vårdcentral som ska öppna i november här nere, det suger vi på ett tag.
 
Nu äntligen hemma å ett dopp i poolen väntar å den är bäst. Mycket undervattenströmmar den här årstiden, inga badvakter å flaggor som varnar. I går var det ett drukningstillbud här nere det är bra hur man vet å kan se när en sådan ström är i antågande.
 
God mat...
...
...
...
...
Havsstigen 11
Mitt nya arbete som jag tackat ja till...börjar på måndag🤣🤣🤣det behövs fler, kom hit vet ja😂