Zell am see

...gjorde vi igår, väldigt fin stad med mycket liv å rörelse.
Vi åt en god lunch sallad å det är inga problem att ta med hundarna på restaurang. Irriterande är när folk skall klappa dem utan att fråga, Frida hon sa ifrån ordentligt igår.
Något som förvånade mig var alla asyler, så otroligt vackra i sina slöjor, tjusigt sminkade, solglasögon av dyra märken, egna restauranger och affärer i den lilla staden. De kan man kalla implementering i samhället. Jag fick ändå en obehaglig känsla då jag vet att enligt Koranen är det mannen som bestämmer hur mycket kvinnan skall dölja sin kropp med kläder. Själva gick de i en T-shirt. De var överallt!
Teheran, boken Inte utan min dotter snurrade runt i mitt huvud.
Hemma i Sverige och i mina trakter är det helt andra nationaliteter. När, var och hur bestämmer man det...kan inte vara en tillfällighet av vad jag såg igår dvs en grupp människor, asyler som såg ut att må bra både fysiskt och psykiskt, min objektiva bedömning.
 
Det finns inga tiggare på de platser jag har besökt, Österrikes regering vilken det nu är beundrar jag för det jag sett och upplevt.
I Sverige låter vi det pågå, utsätta dem för kräkningar, vidrigt Löfven hoppas jag slipper se dig mer i tv rutan om hur du gottar dig med presidenter från andra världsdelar  etc. utan att ta tag med vårt lands problem.