Extrem sommar

...är nog lindrigt sagt, tack vare förra sommarens frånvaro av sol å värme har jag ändå försökt stå ut med hettan över 30 grader. Men nu är snart tålamodet slut, lider i värmen svettas i massor, elektrolytbalansen är i obalans trots mycket vätska.
Ni kan väl receptet som kroppen mår bra av; 1 liter kranvatten, 6 tsk strösocker och 1/2 tsk salt, vispas så allt löser sig. Behöver inte kokas! Drick ofta å lite! Bör ges till våra gamlingar på äldre boenden, bör? det SKALL serveras flera gånger/dag punkt slut.
Själv slarvar jag med det men från å med idag gäller detta även mig.
 
Idag är vi lediga å njuter i sängvärmen för just inatt/morgon är vi i skärgården å AC sprutar ut 17 plusgrader, härligt.
En vovve i knävecken å den andra längs min rygg, älskade vovvar.
Å jag ska plocka å äta tomater idag kan ju inte bli bättre...eller hur...